2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kurumlararası Yatay Geçiş Başvuruları
2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Kurumlararası Yatay Geçiş Başvuruları
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının ve Üniversitemiz ”Önlisans ve Lisans Programları Arasında Uygulanacak Yatay Geçiş Esasları Yönergesi” hükümlerine uygun olarak 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı Güz Yarıyılında yatay geçiş yolu ile (Not ortalamasına göre) kabul edilecektir. Yatay geçiş başvuru ve değerlendirme takvimi, kontenjanlar, gerekli belgeler aşağıda belirtilmiştir.
Kurumlararası yatay geçiş başvuru, değerlendirme ve kesin kayıt takvimi
SÜREÇLER |
BAŞLANGIÇ TARİHİ |
BİTİŞ TARİHİ |
Başvuru (Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı) |
23.01.2023 |
27.01.2023 |
Değerlendirme (Bölüm Başkanlığı) |
28.01.2023 |
|
Kurumlararası Yatay Geçiş Başvurularının İlgili Kurullarda (Birim Yönetim Kurulları) Kesinleşeceği Son Gün |
|
30.01.2023 |
Sonuçların İlanı (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı) |
|
01.02.2023 |
Kesin Kayıt (Asıl Liste)** (Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı) |
03.02.2023 |
06.02.2023 |
Yedek Liste İlan (Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı) |
|
07.02.2023 |
Kesin Kayıt (Yedek Liste)** (Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı) |
08.02.2023 |
08.02.2023 |
BAŞVURU ADRESİ |
23.01.2023 tarihinde takvim aktif olacaktır. |
Gerekli Belgeler
Başvurunun değerlendirmeye alınması için kurumlar arası yatay geçiş duyurusunda belirtilen belgelerin başvuru sırasında mutlaka sisteme yüklenmesi gerekir. Eksik belgeli başvurular değerlendirmeye alınmaz.
Kurumlar arası yatay geçişe başvuru yapmak için aşağıda yazılı belgeler gereklidir (E-Devlet’ten alınan belgeler geçerlidir.)
- Başvuru Dilekçesi (Bilgisayar ortamında doldurulup, imzalı şekilde sisteme yüklenmelidir.)
- Öğrenci Belgesi
- Not/Transkript Belgesi: Başvuran öğrencinin ayrılacağı Üniversiteden alacağı, aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notlar ile genel not ortalamasını gösteren ve ilgili üniversitenin not değerlendirme sistemini gösteren resmi onaylı belge (Not ortalaması öğrencinin takip etmekte olduğu ön lisans veya lisans programında başvuru tarihi itibarıyla almış olduğu tüm derslerin ağırlıklı ortalamasını ifade eder).
- Ders İçerikleri Belgesi (Programında yer alan derslerin ayrıntılı içerikleri veya Üniversitesinin resmi internet sayfasında ders içerikleri varsa internet adresi yazılmalıdır. )
- Disiplin Cezası Almadığına Dair Belge (Disiplin cezası alıp almadığını gösterir resmi onaylı belge. Transkriptte veya öğrenci belgesinde de yazabilir.),
- ÖSYS Sonuç Belgesi
- Sınıfın % 10‘una Girdiğine İlişkin Belge (ikinci öğretimden birinci öğretime başvuranlar için)
Kontenjanlar:
BİRİM ADI |
BIRIM ID |
PROGRAMI ADI |
1. SINIF YURTİÇİ |
1. SINIF YURTDIŞI |
Vakfıkebir Meslek Yüksekokulu |
372460 |
Bankacılık ve Sigortacılık Programı |
5 |
2 |
372463 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı |
5 |
2 |
|
372456 |
İşletme Yönetimi Programı |
5 |
2 |
|
372461 |
Maliye Programı |
5 |
2 |
|
372458 |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı |
5 |
2 |
İLGİLİ MEVZUATLAR:
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Trabzon Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programları Arasında Uygulanacak Yatay Geçiş Esasları Yönergesi
Online başvuru için tıklayınız... (Başvuru tarihinde link aktif olacaktır.)
Başvuru Kılavuzu için tıklayınız......
Başvuru Dilekçesi için tıklayınız..
İlan metni için tıklayınız...
Not:
Kesin kayıtta istenecek olan belgeler sonuçlarla birlikte ayrıca ilan edilecektir.
Başvurular sadece online alınacak olup, e-posta veya posta yolu ile başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.