Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı Sayfası
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı
Dili | Türkçe |
Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri) | Dr. Öğr. Üyesi Derya ALTINTAŞ |
Bölüm Başkan Yardımcısı | - |
Süresi (Yıl) | 2 |
İkinci Öğretim | Yok |
Kontenjanı | Normal Öğretim: 75 |
Staj Durumu | Var |
Mezuniyet Ünvanı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Meslek Elemanı |
ÖSYM Tipi | TYT |
Ders Müfredatı | Ders Müfredatları İçin Tıklayınız Bologna Ders Bilgi Paketi İçin Tıklayınız |
Tarihçe |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü altında 2016-2017 eğitim-öğretim döneminde açılmış olup, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde ilk öğrencileri ile eğitim-öğretime başlamıştır. |
Kazanılan Derece |
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciye Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programında ön lisans diploması verilir. |
Kabul Koşulları |
Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış ve özel şartları taşıyan öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler. |
Meslekte İlerleme |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım” ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde; Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler ve Tanıtım ve Reklamcılık, İletişim Sanatları, İletişim ve Tasarım, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümlerine geçiş yapabilmektedirler. |
İstihdam Olanakları |
Nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programından mezun olan öğrencilerimiz özel sektör ve kamu sektörü işletmelerinin ilgili bölümlerinde, kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; gazete, dergi, radyo, TV gibi yayın organlarında, kamuoyu araştırma kurumlarında da istihdam edilebilirler. |
Misyon
Sektörün dinamiklerine uyum sağlayabilen, dijital teknolojilere yatkın, öğrenme ve üretme odaklı, analiz yeteneği gelişmiş, toplumsal sorunlara duyarlı, etik bakış açısına sahip meslek insanları yetiştirmek; kurumun ilkeleri doğrultusunda rekabet gücü yüksek bir bölüm olmayı başarmak; ulusal ve uluslararası düzeyde nitelikli bilimsel ürünler üretmek.
Vizyon
Bilgi ve iletişim çağına uygun öğrenme, uygulama, üretme ve yönetme becerileri yüksek, donanımlı, yetkin ve gelişmeye açık meslek insanlarının yetiştirilmesi; nitelikli ve rekabet açısından gücü yüksek bir kurum olunması; uluslararası düzeyde kabul gören, nitelikli bilimsel araştırmalar yapılması ve araştırma gücünün toplumsal faydaya dönüştürülmesi.
Görev Tanımı |
“Basın, Halkla İlişkiler ve Yayın Yönetmeliği” için Tıklayınız... |
Akademik Personel
Ders İçerikleri
Ders içerikleri için tıklayınız
İş Akış Süreci ve Şemaları
İş Akış Süreci ve Şemaları İçin Tıklayınız
Bölüm Başkanı Mesajı
Değerli Öğrencilerimiz;
Vakfıkebir MYO bünyesinde 2015 yılında kurulan Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı ilk öğrenci alımını 2017 yılında yapmıştır. Farklı birçok ilden öğrencinin tercih ettiği Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programımız da her yıl yaklaşık olarak yüzde yüze yakın bir kontenjan doluluk oranlarına ulaşmaktayız. Programın temel amaç ve hedefi; halkla ilişkiler ve tanıtım başta olmak üzere, pazarlama ve reklam sektörüne çağın gerekliliklerine uygun kalifiyeli iş gücü oluşturmak ve geleceğin Türkiye’sinin inşasına katkı sağlamaktır. Bu amaç ve hedef doğrultusunda, 2 (iki) Doktor Öğretim Üyesi ve 2 (iki) Öğretim Görevlisi’nin bulunduğu programımızda, her yıl sektörün ihtiyaç ve beklentilerine uygun ders içeriklerini öğrencilerimize aktarılmaktadır.
Toplam 4 (dört) eğitim-öğretim dönemi boyunca öğrencilerimize, temel iletişim becerileri edindirme, kurum ve marka kimliği oluşturma ve konumlandırma, iletişim stratejileri geliştirme, danışmanlık hizmetleri verme, reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları planlama ve uygulama gibi konularında teorik ve pratik eğitimler vermekteyiz. Mezunlarımız ise, özel şirketlerin halkla ilişkiler ve reklamcılık departmanlarında, tanıtım ofislerinde, sivil toplum örgütlerinde, reklam ajanslarında, kamu kurum ve kuruluşlarında, basın işletmeciliği ve bilişim sektöründe, kamuoyu ve pazar araştırma şirketlerinde halkla ilişkiler teknikeri, stratejik iletişim koordinatörü, basın danışmanı, müşteri temsilcisi, medya planlamacısı, reklam metin yazarı, kreatif direktör vb. birim ve unvanlarda görev yapabilmektedirler. Tüm öğrencilerimizin eğitim hayatında başarılar diler, selam ve sevgilerimi sunarım.
Dr. Öğr. Üyesi Derya ALTINTAŞ
Pazarlama ve Reklamcılık Bölüm Başkanı