Vakfıkebir Meslek Yüksekokulu

Öğrenci Merkezli Eğitim İlkelerimiz

Bilimsel ve teknolojik gelişmeler, toplumsal ihtiyaçlara paralel olarak eğitim anlayışını da sürekli değiştirmektedir. Eğitimin temel amacı; bilgiyi arayan, ona ulaşmanın yollarını bilen, ulaştığı bilgiyi anlamlandırarak öğrenen, öğrendikleriyle yeni bilgiler üretebilen ve bu bilgileri hayatın farklı alanlarında kullanabilen bireyler yetiştirmektir. Öğrenme-öğretme süreçlerinde öğrencilerin merkeze alınması, aktif katılım sağlamaları ve kendi öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu üstlenmeleri bu yaklaşımın temelini oluşturmaktadır.

Vakfıkebir Meslek Yüksekokulu, öğretim sürecinde yalnızca bilgi aktarımını değil; eleştirel düşünme, iletişim becerilerini geliştirme, sorun çözme ve üretkenliği destekleyen, öğrenci odaklı bir yaklaşımı benimsemektedir. Öğrenci merkezli ve aktif öğrenmeye dayalı yapısıyla öğrencilerin potansiyellerini açığa çıkarmayı, yaratıcı düşünmelerini teşvik etmeyi ve yaşam boyu öğrenme kültürü kazandırmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda sınıf içi ve dışı etkinliklerle öğrencilerin yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve öğretim elemanları ile öğrenciler arasındaki etkileşimin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Bu çerçevede Vakfıkebir Meslek Yüksekokulu;

  • Derslerin etkileşimli, uygulamalı ve öğrenci katılımını esas alan yöntemlerle yürütülmesini,

  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak kişisel öğrenme stillerine uygun ortamların oluşturulmasını,

  • Öğretim elemanlarının rehber, yönlendirici ve destekleyici rol üstlenmesini,

  • Öğrencilerin aktif, katılımcı ve sorumluluk sahibi bireyler olarak öğrenme sürecinde yer almasını,

  • Öğrencilerin karar alma süreçlerine katılımını, görüş ve önerilerinin dikkate alınmasını,

  • Teknolojinin derslerde etkin şekilde kullanılmasını ve öğrencilerin de bu teknolojilerden yararlanmasını,

  • Uygulama, proje, grup çalışması, saha araştırması ve sunum gibi yöntemlerle iletişim ve ekip çalışması becerilerinin geliştirilmesini,

  • Sınav odaklı ölçme yöntemlerinin yanında performans değerlendirme, sunum ve proje gibi tamamlayıcı ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasını,

eğitim anlayışının merkezine yerleştirmiştir.

Menüyü Kapat